Zweet ik veel

Foam roller voor uitwendig gebruik

Een ander benaming voor foam roller is massageroller. Massageroller komt af door waar de roller voor wordt gebruikt. Deze kunnen namelijk gebruikt worden tijdens een yoga oefeningen of het verbeteren van een trainingsschema. Eén ding is zeker met de foam roller en dat is met name voor zelfmassage van de spieren, dit voor een betere doorbloeding en sneller herstel. De roller wordt voordat er intensief wordt getraind gebruikt. 

foam roller

Factoren 

Je vindt foam rollers in verschillende lengtes en elk van deze lengte bepaalt waarvoor je de roller het best kan gebruiken. Kortere rollers bijvoorbeeld zijn beter geschikt voor yoga oefeningen omdat ze stabieler zijn dan lange modellen. Langere foamroller zijn het beste om te trainen, omdat kortere modellen misschien niet breed genoeg zijn om het hele lichaam te ondersteunen. Kortere foamroller zijn makkelijk draagbaar als je een foam roller mee wilt nemen naar de sportschool. De dichtheden van deze foamrollers zijn verkrijgbaar van zacht tot extra stevig. Het belangrijke hiervan is dat je de dichtheid kiest die je voor jou geschikt is. Over het algemeen is het beste om te beginnen met een roller die iets meer aan de zachtere kant zit, vooral als je het je eerst roller is. Je kan dan naarmate je het vaker gebruikt naar een steviger model toewerken. Dus lijkt het nemen van een roller wat? want er zijn ontzettend veel aanbod in foam rollers op de markt. Hiervoor kun je het best een kijkje nemen op de website om wellicht geïnspireerd te raken door verschillende varianten. Onthoud dat niet ieder foamroller hetzelfde effect geven.

Geef een reactie