Krachttraining vrouwen

Krachttraining vrouwen

Krachttraining vrouwen ,moeten we dit serieus nemen? Telkens weer heeft onderzoek aangetoond dat vrouwen die een regelmatig, matig krachttrainingsprogramma onderhouden, genieten van een lange lijst met gezondheidsvoordelen. Hier volgt een woordje uitleg!

Training in en buiten de sportschool

Krachttraining vrouwen

Krachttraining kan intimiderend zijn voor beginners, maar de voordelen kunnen niet worden overtroffen: meer spieren , meer calorieverbranding , sterkere botten en gewrichten, beter uithoudingsvermogen en minder risico op letsel tijdens een andere training.

Laat je begeleiden door een personal trainer die je oefeningen op maat aanbiedt, opvolgt en ondersteunt! Trainen kan je overal, dus zeker ook thuis.

Voordelen van krachttraining voor vrouwen

Gewichtstraining is de sleutel tot het verliezen van vet

Krachttraining vrouwen

Door krachttraining bouw je spiermassa en spier is een metabolisch actief weefsel waarin koolhydraten en lichaamsvet worden verbrand en als energie worden gebruikt. Hoe meer spieren je hebt, hoe hoger je basaal metabolisme, dus hoe meer calorie├źn je in de loop van een dag verbrandt.

Het is effectiever dan cardio

Hardlopen of fietsen belast je spieren (wat kan leiden tot blessures) en hiermee bouw je geen spieren op. Waarmee we niet bedoelen dat cardio training niet nuttig is!

Het heeft een positieve invloed op de botdichtheid

Krachttraining verhoogt de botdichtheid en verkleint daarom de kans dat vrouwen later in hun leven osteoporose ontwikkelen.

Het zal je kracht verbeteren en je zelfvertrouwen vergroten

In tegenstelling tot vetverlies, dat veel tijd en geduld kost, kan jouw kracht in de sportschool van week tot week toenemen. Bovendien voelt het gewoon geweldig om je sterk te voelen.

Het maakt je meer atletisch

Iedereen wil er strak en gebeeldhouwd uitzien, en krachttraining is de manier om dit te bereiken. Maar het verbetert ook je vaardigheden in andere sporten.

Geef een reactie